G-i-P Report: Rivendell Revisited
Source: private correspondence with Earl Carvalho (TORn)
Rivendell or „Imladris” as well as being „the last Homely House” and one of the last bastions of the Elvish presence in Middle-earth, was also the repository of its historical artefacts and manuscripts. Its interior halls were replete with banners, other heraldic devices and works of art and science…
Their walls were also covered with beautiful murals. Some of them contained the tengwar (‚Elvish letters’) inscriptions. Today we want to revisit Rivendell and read all these letters. As far as we can see on the movie pictures in the LotR trilogy and in the Hobbit trailer there are six paintings (their authors were in fact Alan Lee and Daniel Reeve), and three of them with the „Elvish letters”. Here they are. We provide our Readers with transliteration of the tengwar inscriptions:
(1) This mural shows the Noldorin city of Ost-in-Edhil in Eregion, but the inscription tells about a different city and different times:
Tengwar: the fair city of gondolin whence sprung Idril Celebrindal
(2) This mural depicts the fight of Isildur and Sauron
Tengwar: isildur brings about the downfall of sauron on the solps [typo for slopes] of orodruin
(3) This mural shows the last voyage of Earendil and Elwing
Tengwar: earendil and elwing sail to the uttermost west
We need your help in localization where in Rivendell each mural was placed.
G-i-P stands for Gwaith-i-Phethain, ‘The Fellowship of the Word-smiths’ or the linguistic website devoted to post-Tolkienian constructions in the “reconstructed” languages of Middle-earth [link].
Visit us on Facebook!
Kategorie wpisu: Filmy: Hobbit i WP, G-i-P Report, In Westron (English), Lingwistyka
5 Komentarzy do wpisu "G-i-P Report: Rivendell Revisited"
tallis, dnia 10.09.2012 o godzinie 22:25
Piekne Alan Lee jest mistrzu
Galadhorn, dnia 11.09.2012 o godzinie 10:15
Podobno te zdjęcia pochodzą z ukrytych dodatków na płycie DVD z „Władcą”. Wiecie może, o którą płytę chodzi?
TAO, dnia 11.09.2012 o godzinie 10:40
Drugi fresk na pewno pojawia się w scenie ze szczątkami Narsila w wersji rozszerzonej, wiec pozostałe mogą też być przez chwile widoczne.
TAO, dnia 12.09.2012 o godzinie 10:32
W domu sprawdziłem rzecz dokładniej. Drugi fresk jest dokładnie widoczny w scenie Miecz-który-został-złamany (scena 25 części I), słabiej – w scenie Przekucie Narsila (scena 10 części III), w momencie, gdy Arwena idzie korytarzem. W tej scenie dodrze widać fresk pierwszy, który jest (dla patrzącego) po prawej stronie drugiego; trzeci, jak można się domyślać, jest odeń na lewo, jednak nie jest widoczny; widać natomiast dalszy fresk, którego treści nie potrafię zidentyfikować.
W załącznikach tych fresków nie ma, natomiast wstępny szkic trzeciego jest reprodukowany w książce Alana Lee „The Lord of the Rings Sketchbook” na str. 48. Świadczy to, ze koncepcja tego fresku istniała już wówczas, choć nie został on wykonany przy robieniu scenografii do „”Władcy”, a dopiero teraz (w opisie czytamy, że malował go Doug Ford wg projektu Alana Lee, jest też określony jako „design”, a nie „mural”).
TAO, dnia 12.09.2012 o godzinie 10:39
Aha, co do lokalizacji: wszystkie trzy (a dwa z pewnością) sa w korytarzu/ganku, w którym przechowywano szczątki Narsila: rzeźba z tacą jest naprzeciwko fresku drugiego. Wydaje się, że to może być miejsce, pokazane na pierwszym zdjęciu (antresola, na którą wchodzi Bilbo (?): po lewej stronie można się dopatrzyć tej rzeźby, dalej za nią – fresku II, dalej w prawo – górnej części fresku I, w zgodzie z tym, co widać w scenie „Przekucie Narsila”.
Zostaw komentarz